Management of working conditions and Motivation of nurses in a Hospital at the beginning of the year 2020(Gestión de condiciones laborales y Motivación de las enfermeras de un Hospital a inicios del año 2020)
2022-01-06
Keywords:
Management, working conditions, Motivation, nurses.Abstract
The management of working conditions impacts quality of life and is crucial to motivation and job performance. Satisfaction with even minimal achievements can maximize motivation, suggesting possible progress. This research adopted a quantitative approach with descriptive correlational scope, examining the working conditions and motivation of nurses in a public hospital during the first quarter of 2020. Mostly intermediate and weak correlations were found, with an inverse correlation of r=-0.24, indicating that work overload does not align favorably with working conditions. Most correlations were less than 0.05, suggesting that although both situations should be conducive to performance, they were not, indicating the influence of other factors and intervening variables in the relationship between working conditions and motivation.
References
Alali y Alsaedi (2019) Importancia de la Calidad de vida laboral del personal sanitario en un hospital de atención terciaria. España
Alharbi, Alahmadi, Alali y Alsaedi (2019) Quality of nursing work life among hospital nurses in Saudi Arabia: A cross‐sectional study. J Nurs Manag. Recuperado https://doi.org/10.1111/jonm.12863
Altarribas, E., Castán, S., Rubio, C. y Aibar, C. Cuidados de enfermería y seguridad del paciente.
Borman, W.C., Penner, L.A., Allen, T.D. y Motowidlo, S.J. (2001). Personality predictors of citizienship performance. International Journal of Selection and Assessment, 9, 52-69.
Cabezas, C. (2000). La calidad de vida de los profesionales. Revista Formación Médica Continuada, 7, 53-68.
Cauna (2019) Síndrome de Burnout y Satisfacción Laboral en el Personal de Enfermería de los Servicios de Atención de Urgencia en la Región Tacna 2018.
Cohaila (2019) Relación entre Calidad de servicio y satisfacción de la enfermera de emergencia de hospitales públicos de Lima Este – 2018
Castro Sánchez, M., Zurita Ortega, F., Chacón-Cuberos, R. y Lózano Sánchez, A. M. (2019). Clima motivacional y niveles de ansiedad en futbolistas de categorías inferiores. Retos: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 35, 164-169. https://doi.org/10.6018/sportk.342921
De La Rosa, M., Webb, M., Fesperman, F. y Johnston, L. (2018). Professional quality of life normative benchmarks. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, Recuperado de: http://dx.doi.org/10.1037/tra0000263
Liu y Aungsuroch (2019) Work stress, perceived social support, self‐efficacy and burnout among Chinese registered nurses, Journal of Nursing Management. Wiley Online Library
Liu y Aungsuroch (2019) Calidad de vida profesional y apoyo social con la salud en enfermeras clínicas
López, M. (2019) Carga Laboral y satisfacción Laboral en profesionales de enfermería del servicio de Emergencia. Hospital Nacional Guillermo Almenara Irigoyen. ESSALUD, 2019
Medina-Bueno, D; Elías-Costa, A. y Martínez-Aguilera, C (2021) La educación para la salud como vía necesaria en la educación física del nivel superior. The education for the health as way necessary in the education physics of level superior https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9120025
Mejía, S., Maddeleyne, P. y Murga, L. (2019) Sobrecarga laboral y calidad de cuidado del profesional de enfermería desde la perspectiva del usuario. Trujillo: Universidad Nacional de Trujillo.
Pérez García, D. y Guzmán Luján, J. F. (2019). Predictores cognitivos de la intención de práctica y la percepción de las relaciones en el deporte: análisis de la pasión como mediadora. Retos: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, (36), 193-202.
Pérez Muñoz, S., Castaño Calle, R., Sánchez Muñoz, A., Rodríguez Cayetano, A., Mena Ramos, J. M., Fuentes Blanco, J. M.y Castaño Sáez, C. (2018). ¿Por qué juego al fútbol si soy una mujer?: Motivaciones para jugar al fútbol. Retos: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, (34), 183-188.
Pérez Muñoz, S., Sánchez Sánchez, J. y Urchaga Litago, J. D. (2015). Los motivos para la participación en fútbol: Estudio por categorías y nivel de competición de los jugadores.(The reasons for participation in football: a study by category and level of competition players). Cultura, Ciencia y Deporte, 10(30), 187-198. https://doi.org/10.12800/ccd.v10i30.588
Reynosa Navarro, E., Rivera Arellano, E. G., Rodríguez Galán, D. B. y Bravo Díaz, R. E. (2020). Adaptación docente educativa en el contexto COVID-19: una revisión sistemática. Conrado, 16(77), 141-149. https://biblat.unam.mx/es/revista/conrado/articulo/adaptacion-docente-educativa-en-el-contexto-covid-19-una-revision-sistematica
Ureña Lopera, C., Chinchilla Minguet, J. L., y Castillo-Rodríguez, A. (2020). Relación de la motivación y el flow situacional en futbolistas sub16 en estado basal y precompetitivo. Retos: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 37, 480-485.
Shu-Fen, L., Li-Jung, CH., Hayter, M. y An-Chi, O. (2019) Una exploración de factores relacionados con la calidad de vida en los trabajadores de atención indonesios en Configuración de atención domiciliaria.
Ying, L. y Yupin, A. (2019) Work stress, perceived social support, self‐efficacy and burnout among Chinese registered nurses, Journal of Nursing Management, Recuperado de Wiley Online Library
Published
Versions
- 2022-01-06 (3)
- 2022-01-06 (2)
- 2022-01-06 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Marina Caján Villanueva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.